ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ο Εργοθεραπευτής κατόπιν αξιολόγησης του παιδιού είτε μέσω της κλινικής παρατήρησης είτε με τη χρήση σταθμισμένων αξιολογητικών τεστ δημιουργεί ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα προάγοντας την ανεξαρτησία και τη λειτουργικότητα του παιδιού στους τομείς της αυτοφροντίδας, της σχολικής απόδοσης, της κοινωνικότητας και του παιχνιδιού.

ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΡΗΖΕΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, εάν το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, χρήζει εργοθεραπευτικής αξιολόγησης. Συγκεκριμένα:

  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)
  • Είναι αδέξιο
  • Πέφτει εύκολα κάτω
  • Τρακάρει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα
  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά την θέση του σώματός του στον χώρο (χτυπάει εύκολα)
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδάει, να κάνει κούνια
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι στο Νηπιαγωγείο
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας
  • Η ομιλία του είναι δυσνόητη, δεν αρθρώνει σωστά
  • Είναι πολύ υπερκινητικό, δεν μπορεί να ησυχάσει
  • Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο
  • Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
  • Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις , θορύβους ή αγγίγματα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων όταν γράφει
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός
  • Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
  • Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, προτιμά να παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά